Noordelijk eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu Noordelijk eiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu

Noordelijk eiland

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanmorgen gebeld door Marit voor mijn verjaardag. Zo fijn!
Ze heeft weer veel te vertellen! Nu ze weer aan het reizen is maakt ze weer veel mee.
Zaterdag 10 mei is ze met drie meisjes uit Taiwan gaan reizen naar Matamata hobbiton. De stad uit The lord of the rings. (zie foto's) Het was daar verschrikkelijk koud. Met twee truien aan had ze het nog koud. Ze is het afgelopen jaar natuurlijk ook wel erg verwend met het warme weer.
Het was mooi om dat te bekijken. Ook is ze de dag daarna bij het Taupo Lake geweest, het grootste meer van het Noordelijk eiland.
De Taiwanese meisjes bleken echter slecht Engels te spreken, dus na drie dagen besloot Marit terug te gaan naar Auckland. Daar had ze een Zweeds meisje leren kennen. Het klikte erg goed, en sinds dinsdag de 13e trekt ze daar mee op.
Vandaag zijn ze naar Waiheke-Island geweest.
Morgen vertrekt ze naar Piha-Beach en blijft ze voor een week in de Bay of islands. Dit ligt in het noorden van Nieuw-Zeeland op het noordelijk eiland.
Daarna gaat ze weer terug naar Auckland, want op 23 mei vliegt ze weer naar Brisbane, Australie. Dan zal ze weer teruggaan naar het gezin in Cairns.Hoe dat moet met een visum is nog niet helemaal bekend. Haar jaarvisum is dan verlopen. Eigenlijk wil ze dan in augustus nog terug naar Nieuw-Zeeland om het zuidelijk eiland te bekijken.
We zullen zien....

• 16 Mei 2014 - 08:53

Opa En Oma Baard:

Lieve Marit,
    Wat ben je weer lekker veel aan het ontdekken.
    We hebben het Taupomeer opgezocht. Wat een knots van een meer!
    Vast en zeker helemaal overgezwommen, jou langzamerhand kennend.
    Fijn dat je weer zo lekker op reis bent en wat leuk zo met weer nieuwe mensen.
    Geniet maar lekker.
    liefs opa en oma.

Marit

Marit is voor een jaar naar Australie. Zelf wil ze geen blog bijhouden, maar wij achterblijvers willen graag op de hoogte gehouden worden. We willen allemaal weten hoe het met haar gaat, wat ze doet en waar ze zich bevindt. We gaan dit blog dus met elkaar bijhouden, zodat we weten wanneer ze contact heeft gehad met ons.

Actief sinds 23 Mei 2013