Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 Juni 2013 | Australië, Byron Bay

Marit heeft al aangekondigd dat wij wat minder zouden horen wanneer ze in Brisbane is. Maar na twee dagen niets gehoord te hebben en gezien te hebben dat ze op what's app niet online is geweest, werd ik als moeder toch al erg bezorgd. Ik moet erg wennen aan het feit dat ik niet weet waar ze zit. Ik ga er van uit dat dat beter wordt het komende jaar.
Gelukkig zag ik net wel dat ze gepind heeft in Byron Bay. Even gegoogeld op google maps, en nu snap ik wel dat ze daar zit. Wikipedia schrijft het volgende over Byron Bay:

Byron Bay beschikt over verschillende stranden die heel populair zijn om te surfen. Het is populair bij zowel Australische als internationale toeristen. Ook rugzaktoeristen die door heel Australië reizen doen vaak Byron Bay aan. Het gebied staat daarnaast bekend om de dieren die er voorkomen. Boottrips voor het bekijken van walvissen vormen een groot deel van de lokale inkomsten.

Een weg langs de oceaan vormt de verbinding tussen het Byron Bay hotel in het centrum van het dorp en de vuurtoren van Cape Byron. Bezoekers worden gemotiveerd zich op een milieuvriendelijke manier, zoals wandelend en fietsend, door het dorp voort te bewegen.

Byron Bay is een plaats waar verschillende waterstromen samenkomen, dit maakt het een populair gebied om te duiken en te snorkelen. Duiken gebeurt meestal bij Julian Rocks, dit is tegenwoordig een deel van het recent aangelegde Cape Byron Marine Park.

Het dorp is populair onder bezoekers en bewoners met allerlei sociale en economische achtergronden. Het is beroemd vanwege de relaxte alternatieve levensstijl, maar heeft daarnaast ook een hoog percentage Baby Boomers (27%) vergeleken met andere gebieden in Australië. Vanuit Byron Bay zijn er tochten te boeken naar het 70 kilometer westelijker gelegen hippiedorpje Nimbin.

Nou, dat klinkt erg Marit.
Ik ben enigszins gerustgesteld. Ik hoop dat Marit het niet erg vindt dat ik haar een beetje stalk.
Maar zoals beschreven ga ik er van uit dat dat het komende jaar wel iets beter zal worden. Ik moet me gewoon nog even aanpassen aan de vreemde situatie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Marit is voor een jaar naar Australie. Zelf wil ze geen blog bijhouden, maar wij achterblijvers willen graag op de hoogte gehouden worden. We willen allemaal weten hoe het met haar gaat, wat ze doet en waar ze zich bevindt. We gaan dit blog dus met elkaar bijhouden, zodat we weten wanneer ze contact heeft gehad met ons.

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 17179

Voorgaande reizen:

23 Mei 2013 - 23 April 2014

Marit goes Aussi!!!

Landen bezocht: