Een mail van Marit - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu Een mail van Marit - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marit Bootsma - WaarBenJij.nu

Een mail van Marit

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marit

11 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Vandaag kregen we een mail van Marit. Deze mocht ik van haar plaatsen op deze site. Bij deze dus:

Dag mensen,

hier even een bericht van de andere kant van de wereld. wat een prettig idee vinden jullie ook niet?

Marit Bootsma

Laatste dagen veel gedaan. laten we beginnen bij het begin, een week in sydney, was wel geinig, maar mijn vrienden waren veel aan het werk, (elke dag, zelfs zondag) dus ik deed veel dingen alleen, naar bondi beach, opera house en die hele bekende brug. heel leuk allemaal.
Savonds vaak chillen met micky en aaron, en belachelijk vroeg op bed aangezien er weer gewerkt moest worden de volgende dag. Dus ik besloot om naar het noorden te gaan. Naar Brisbane, hier woont jarrod. de verhalen kennen jullie wel Dus naar jarrod, Hij had een slaapplek geregeld bij een vriend van hem, en heeft me de stad laten zien. niet heel interresant maar alsnog chill om te zien. De volgende morgen besloten om te BBQ als ontbijt. en ik kan je vertellen, dit is het beste ontbiijt wat je kunt hebben. vooral naast een river, en de zon in je hoofd.

Smiddags zijn we gaan zwemmen in een openbaar luchtzwembad midden in de stad. Er was een rugby wedstrijd de volgende avond, en wat voor sport is dat? ik snap de lol er echt niet van, misschien kwam dat ook doordat er echte rugbyholigans waren. hele stoere mannen. (vooral als je bedenkt dat de gemiddelde australische man een kop kleiner is dan ik, hehe) Daarna ben ik naar toowoomba geweest, en daar heb ik voor het eerst in mijn leven, een kangaroe gezien. JES! die kan ik van het lijstje afstrepen. We hebben de auto kl;aargemaakt om daarin te gaan kamperen voor de volgende dagen. We besloten om te gaan rijden naar Byron Bay. En onderweg te stoppen bij leuke plekken. We reden terug naar brisbane, en gingen naar een sitdown comedy. (vinden jullie de grap van sitdown ook zo goed, ik vond het erg origineel hahahah) De show was erg grappig, gelukkig. Die avond zijn we naar een berg gereden met een heel mooi uitzicht over de stad, was echt magies om te zien al die lichten in het donker. (foto's komen, dan kunnen jullie zelf oordelen)


We zochten wat beschutting voor de auto en gingen slapen. de volgende morgen wakker geworden met hetzelfde uitzicht maar dan met daglicht haha. was chill, we begonnen onze tocht naar byron bay. Eerst een tent gekocht, want ik zou in byron bay blijven, maar dat liep anders haha.
(komt later) oke, we zouden stoppen bij een natuurpark om berg te gaan beklimmen, maar helaas was de berg gesloten. dus we vervolgde onze plek naar Nimbin. Een hippie dorp en waar allemaal hippies rond lopen.
Ik trok een gepaste outfit aan, en het ontdekken van de nieuwe plek kon beginnen.
tussen deze mensen vielen we voor het eerst niet op, jarrod met zen dreads en ik met goede kledingstyle paste er heel goed bij. Er was een museum vol met vwbusjesgeverfde dingen, en een hele uitleg over de geschiedenis van aus en hippies en wiet. Klinkt saai, was echt heel vet. Na een uur rond gelopen te hebben vertrokken we naar byron bay, eerst naar een supermarkt en daarna zijn we opzoek gegaan naar een plek om te slapen, we kwamen uit op een parkeerplaats vlak bij het bos. De volgende morgen werden we wakker (echt waar) en zijn we naar de tea tree lakes geweest. We besloten om te gaan zwemmen, waarom niet? Dus dat deden we. Ik merkte al dat er vrij veel mannen ons aan het bekijken waren, en jarrod vertelde doodleuk dat dit een homo ontmoetingsplaats was. hahah heb ik weer. We gingen uit het water, en gingen zonnen, en toen kwamen de mannen langs ons lopen, natuurlijk begrijp ik dat ze mij graag wilden zien, maar ik had toch besloten om hier weg te gaan, dus we gingen naar het strand.
Dat was echt heerlijk, het weer de laatste dagen is veel regen, het is alsnog 20 graden, maar het voelt kouder. het water is 22 graden, je begrijpt natuurlijk wel, dat dit erg aangenaam is. Byron bay is trouwens echt heel vet Vele kleine barretjes en een hele relaxte sfeer en leuke mensen natuurlijk. De volgende dag zijn we naar een plek geweest echt heel gaaf, een muur van 15 meter van rots met aan de onderkant een watertje en een grasveld. oke deze uitleg staat alles.
maar de fotos komen

Daarna zijn we naar nimfel falls ofzo geweest, ongelovelijk mooi, ook hier zijn foto's van. (er zijn in totaal maar iets van 15 fotos hoor, dus geen zorgen ) maar dit was een waterval met een gewelsig uitzicht.
We slapen nog steeds in de auto, en dat word aardig klein. Door de vele regen ruikt het naar schimmel hahah, maar ik heb vanmorgen mijn was maar eens gedaan. Gisteren terug gekeerd naar brisbane, en afgesproken met mensen die ik op bondibeach had leren kennen. We hebben gepoold en veel bier gedronken, dus toen ik jarrod belde om me op te halen, begreep hij mijn engels niet helemaal haha. het duurde een tijdje voordat ie doorhad wat iki nodig had. hehe maar uiteindelijk kwam het goed. We hebben de nacht doorgebracht op de meest bijzondere plek van de stad. Naast een bouwput haha. Achja je kan niet alles hebben. Ik blijf de rest van de week in een Hostel, en Jarrod maakt de auto klaar in zijn hometown om naar het noorden te gaan. We vertrekken zondag naar cains want daar is een heel vet festival. het is 2000 km naar het noorden, en duurt ongeveer 10 dagen om daar te komen. Vliegen kon ook maar dit is veel leuker. We nemen wat mensen mee die hebben gereageerd via gumtree, dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik heb geen idee wanneer ik weer toegang tot intenet heb. maar jullie zijn nu aardig op de hoogte.

Oke dit was het weer voor vandaag. zolang mijn telefoon vol is, heb ik whatsapp. maar mijn telefoon gaat niet zolang mee. Dus mam, hou hier rekening mee ;)

Ik spreek jullie snel, en tot later!

kus en liefs marit

  • 11 Juni 2013 - 21:23

    Kari:

    Haha heerlijk verhaal ook weer!
    Marit is aan het genieten!



  • 13 Juni 2013 - 11:38

    Opa En Oma Baard:

    Fijn, we weten nu dat je veel ziet, meemaakt en geniet.
    Leuk om te lezen zo'n lang verslag.

  • 13 Juni 2013 - 15:17

    Omabootsma:

    bedankt marit voor het verslag opa zei al wat duurt het lang dat we wat horen [nee wij niet alleen ] maar vond het heel leuk om te lezen nu meisje geniet en tot horens he oma en opa bootsma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Marit is voor een jaar naar Australie. Zelf wil ze geen blog bijhouden, maar wij achterblijvers willen graag op de hoogte gehouden worden. We willen allemaal weten hoe het met haar gaat, wat ze doet en waar ze zich bevindt. We gaan dit blog dus met elkaar bijhouden, zodat we weten wanneer ze contact heeft gehad met ons.

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 17176

Voorgaande reizen:

23 Mei 2013 - 23 April 2014

Marit goes Aussi!!!

Landen bezocht: